Tip van de sluier:

Een romantisch en klassiek bruidsboeket. Zelfs wanneer u het vandaag voor de eerste keer maakt, ziet het er toch al meteen uit als een echt bruidsboeket.

Opmerkingen:

Dit wordt veel gemaakt in bloemenwinkels.

Afbeeldingen

VO-008 | Druppel bruidsboeket - in oasis
VO-008 | Druppel bruidsboeket - in oasis
VO-008 | Druppel bruidsboeket - in oasis
VO-008 | Druppel bruidsboeket - in oasis

Reacties

Druppel bruidsboeket in oase

Hoi Nicolle,

Hier de foto's van mijn bruidsboeket op bridy, op het laatst vond ik het wel moeilijk omdat er geen plek meer was in de oase kreeg ik niet alle bloemen op de plek waar ik ze wilde hebben Benieuuwd naar je mening

Groetjes Manon


Manon Staal
maandag 22 januari 2024 | 21:12u

Druppel bruidsboeket

Hoi Manon,

Naar mijn mening is hij erg goed gelukt! Je verdeling en vorm zijn keurig. Voor de materialen en de uren is een druppel op bridy veel handiger, maar als je veel materialen hebt vind ik op draad makkelijker. Ik kan echt wel zien dat het niet je eerste druppel is. Goed gedaan!

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
zaterdag 27 januari 2024 | 16:50u

VO-008 | Druppel bruidsboeket - in oasis

Hoi Nicolle,

Ook ik heb me aan het bruidsboeket gewaagd. Ik vond het nog moeilijk om ze goed te steken in het bindpunt. Bij mij hadden ze de neiging om omhoog te gaan staan. Graag je bevindingen.

Groeten Mariska


Mariska Hoogervorst
dinsdag 22 augustus 2023 | 19:10u

Mariska Hoogervorst
dinsdag 22 augustus 2023 | 21:10u

Mariska Hoogervorst
dinsdag 22 augustus 2023 | 21:11u

Mariska Hoogervorst
dinsdag 22 augustus 2023 | 21:11u

Mariska Hoogervorst
dinsdag 22 augustus 2023 | 21:12u

Druppel bruidsboeket

Hoi Mariska,

Sorry voor de late reactie. Het kwam er iedere keer niet van. Ik vind dat je bruidsboeket er erg goed uit ziet! Niet echt het idee dat je bloemen omhoog gaan. Natuurlijk is het wel lastig en moet je wel eens bij sturen. Hou dan je vingers bij de oasis en kijk dan  naar wat de kop van je materiaal om hem beter te sturen. Oefening baart kunt, maar het is je al heel goed gelukt.

Groetjes, Nicolle

Je kan ook meerdere foto plaatsen bij je bericht. Mocht dat niet lukken mag je altijd even bellen.

Nicolle Boerma
vrijdag 29 september 2023 | 16:15u

Nicolle Boerma
vrijdag 29 september 2023 | 16:08u

druppelbruidsboeket op een bridy

Hoi Nicolle,

Hierbij de fotos van mijn bruidsboeket, ik heb echt genoten van deze opdracht !!

Groetjes

Hilde


Hilde van Est
zaterdag 12 augustus 2023 | 12:00u

Druppelbruidsboeket op een bridy

Hoi Hilde,

Ook dit bruidsboeket is goed gelukt. Ik denk dat je het met één roosje minder hebt moeten doen, maar dat zie je niet aan het eindresultaat. De drie roosjes in de punt hadden iets meer ruimte tussen elkaar mogen hebben. Dan waren ze bijna voor het oog met dezelfde afstand tussen elkaar als de andere rozen. Het is een mooi bruidsboeket geworden met hele fijne materialen om mee te werken. 

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 15 augustus 2023 | 15:07u

Bruidsboeket op oasis

Hoi Nicolle,

 

hierbij mijn volgende opdracht. Ik kreeg mijn langste roos niet goed gestoken en kon niet aan het juiste groen komen maar verder vind ik hem best goed gelukt. Het ziet er inderdaad al snel bruids-achtig uit. Leuk om te doen!

 

groetjes, Noortje 


Noortje van den Broek
dinsdag 18 juli 2023 | 13:12u

Druppel Bruidsboeket op Bridy

Hoi Noortje,

Fijn dat je ook deze leuk vindt om te maken. Hij is lastig omdat de houder zo klein is, maar het is fijn dat de bloemen zo toch water krijgen. Zeker met de temperaturen van nu. Je hebt leuke materialen gebruikt en je bruidsboeket ziet er ook al mooi uit. De Rozen zitten ook op de goede plek, alleen hadden de langste drie dichter blij elkaar mogen blijven zitten. Dan wordt je punt slanker. Vergeet ook niet om Limonium in de lengte te gebruiken. Nu zit de paarse kleur alleen in de Biedermeier. Als ze ook in de punt gebruikt wordt het meer één geheel. Probeer altijd met alle materialen in de lengte te beginnen, dan kan je de slankste uit kiezen. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en hem nog een keer gaat oefenen. Hij is nu al mooi en wordt alleen maar mooier.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
vrijdag 21 juli 2023 | 13:13u

VO-008 | Druppel bruidsboeket - in oasis

Hoi nicolle hier mn eerste keer druppel bruidsboeket. Ik had jammer genoeg niet in de gaten dat ik beter kleinere roosjes had kunnen gebruiken... maar het is min of meer gelukt denk ik. Groetjes Jacqueline


Jacqueline Krijnsen
zondag 02 juli 2023 | 17:47u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Jacqueline,

Het is je zeker gelukt! Je bruidsboeket ziet er mooi uit. Met kleine roosjes of met grote rozen, het kan alle twee. Alleen als je grote rozen hebt word de afstand tussen de rozen kleiner. Ook als je meer rozen dan 12 gebruikt. Zo kan je ook een druppel maken met alleen rozen. Je hebt ze netjes verdeeld. Alleen het derde roosje in de lengte mag meer naar voren. Dan was de afstand meer gelijk gewees en kijk je meer in de roos. Je vorm is ook mooi. Zou je volgende keer ook een foto van de onderkant willen plaatsen? Dan kan ik de techniek zien.

Groetjes,  Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 11 juli 2023 | 14:53u

9e opdracht Bruidsboeket

Hoi Nicolle Nou hier mijn bruidsboeket. Wat een werk. Hoop dat ik de verdeling goed gedaan heb. Heb alleen wel ander groen gebruikt omdat ik ledervaren niet had. Heb ook nog andere bloemen gebruikt erin. Maar ik wacht je reactie af of dat er nog wat veranderd moet worden of dat het goed gedaan is. Gr Silvia


Silvia Kolfschoten
dinsdag 20 juni 2023 | 17:28u

Druppel bruidsboeket

Hoi Silvia,

Het druppel bruidsboeket op Bridy is zeker niet makkelijk, maar veel minder werk als op draad ;-) Denk maar aan je biedermeier op draad. Het lastige nu is echt dat je maar een klein stukje oasis hebt. Hij ziet er al heel goed uit! Je hebt ook leuke materialen gekozen. Je rozen zijn nog niet helemaal mooi verdeeld. De tweede roos mag nog iets naar links en de derde iets meer naar voren. De vierde en de vijfde mogen nog iets meer verspringen. Denk eraan om ze om en om te steken met dezelfde afstand van elkaar. De Lysimachia is een leuke bloem om te gebruiken en mag ook rustig iets langer in de lengte. Zijn ze bij jou al omhoog gegroeid? Al bij al geen makkelijke opdracht, maar ik hoop dat je hem leuk genoeg vindt om hem nog eens te maken. Je zal zien dat het dan al iets makkelijker gaat.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
zaterdag 24 juni 2023 | 17:38u

Nogmaals 9de opdracht

Hoi Nicolle Ik heb nog een poging gewaagd. Ik zelf vind ik deze beter gelukt, maar dat is mijn mening hahaha Vind en blijft het nog wel lastig vinden. Vaak oefenen denk ik. Hoor graag je mening. Gr Silvia


Silvia Kolfschoten
dinsdag 04 juli 2023 | 23:05u

Druppel Bruidsboeket op Bridy

Hoi Silvia,

Deze is zeker erg goed gelukt! Mooie vorm en mooie materialen bij elkaar gevonden. Ik denk dat je hiermee wel een bruidje gelukkig mee had kunnen maken. Er zijn een paar kleine puntjes waar je volgende keer nog op zou kunnen letten. Je groen mag in de lengte iets langer. Nou is je langste roos wat kaal. Je zou ook de Eustoma nog iets langer kunnen laten zodat hij tussen de eerst en tweede roos komt. Alles ook zoveel mogelijk in de punt gebruiken. Dan wordt hij daar net zo rijk en vol als in de biedermeier. Heel knap gedaan!

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 17 juli 2023 | 13:56u

De worsteling

Nou ik dacht voordat ik aan een moeilijke opdracht ga starten, eerst maar ff een gouwe ouwe.. nou dat heb ik weer geweten. Moet gewoon niet zo denken eigenlijk he? 

Mijn struggle zit hem in de vulling tussen de rozen in de punt. Ik heb de anjers als laatste gestoken. Eerst de rechter, tegenover de tweede roos. Toen dacht ik, doe ik de tweede anjer tegenover de derde roos (waar ik nu de eucalyptus heb zitten). Toen ben ik mijn bolletje gaan vullen, rechts links, rond. Toen was ik klaar en had ik gewoon een gat daar waar ik nu dus rechts boven de derde roos de anjer heb gestoken... ik kreeg het niet mooi zonder bloem daar. Ik miste daar echt een roze bloem. Al had ik een bloemenzaak gehad, had ik die tweede laten zitten links tegenover de derde roos en mooi dat gat met de 7e anjer opgevuld. 

Ik miste wel wat groenvulling, maar ik ga eens kijken of ik iets kan met roze parels oid. 

Het gaat steeds beter, heb ook minder je filmpjes nodig, maar oefenen is echt het toverwoord.

 

Groetjes, 
Dianne


Dianne Gorlitz
woensdag 03 mei 2023 | 10:50u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Dianne,

De druppel bruidsboeket op een Bridy blijft echt wel een uitdaging. Het hangt ook wel van je materialen af. De rozen en Eucalyptus gaan echt goed, maar Anjers in de punt van je bruidsboeket is echt niet om te doen. Als het even kan gebruik ik die liever niet in een druppel. In een biedermeier bruidboeket gaat het prima. Ze zijn te breed voor in de punt. Als je ze toch moet gebruiken dan zou ik er één tegen over roos drie gebruiken, daar wordt de druppel iets breder. Je zou dan nog wel de kleur gaan missen in de punt. Totaal ziet je bruidboeket er goed uit en heb je er weer van geleerd.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 22 mei 2023 | 10:31u

Hoi Nicolle

Ik heb het druppelboeket nog een keer gemaakt met de materialen die ik kon kopen.Ik ben benieuwd wat je er van vind. Groetjes Jacqueline


Jacqueline van Berkel
maandag 13 februari 2023 | 13:01u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Jacqueline,

Je druppel bruidsboeket ziet er keurig uit! Je hebt vast gemerkt dat als je het voor de tweede keer het doet het al een stuk makkelijker gaat. Fijn dat je deze materialen hebt kunnen kopen. Je vorm en verdeling is mooi, er had alleen nog een beetje Gypsophila in de lengte gemogen, dan is het meer één geheel. Verder is hij prima.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 20 februari 2023 | 15:12u

Bruidsboeket in oase

Hoi Nicolle, Voor de eerste keer een bruidsboeket op oase gemaakt. Ik vond het spannend om te doen. Al vind ik zelf dat het aardig is gelukt. Ik hoor graag jou feedback hier op. Met Fleurige groetjes Lucinda


Lucinda Simons
maandag 23 januari 2023 | 17:44u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Lucinda,

Wat leuk dat je het sneeuwklokje (Convallaria)Hebt gebruikt. Dit was vroeger echt een bruidsbloemetje. Ik hoop dat ze het een beetje lang hebben gehouden in je Bridy. Het zal zeker niet gemakkelijk zijn geweest. Op de foto lijkt je bruidsboeket wat korter dan 30 cm, maar misschien heb je dat wel gedaan vanwege de sneeuwklokjes. Je vorm is al goed gelukt. De verdeling van je roosjes is wat lastig te zien op de foto, maar ik vind het een mooi en romantisch bruidsboeket geworden.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
zaterdag 01 juli 2023 | 14:41u

druppel op draad

hay heb geprobeerd op draad te zetten het lijkt een beetje op en druppel kunt u mij advies geven moet het ja doen met materialen waar ik aankom


Joana B.
zondag 20 november 2022 | 13:18u

Druppel op draad

Hoi Joana,

Het lijkt zeker op een druppel. Je verdeling en vormgeving gaat al aardig goed. Knap gedaan. Alleen jammer dat ik niks van je techniek zie, of heb je hem nu op oasis gestoken?

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 05 december 2022 | 11:10u

Bruidsboeket

Beste Nicolle, 

Vandaag een bruidsboeket gemaakt. Leuk om te doen, maar ook lastig, omdat je weinig oase hebt. 

Graag hoor ik je tips. 

Groetjes Karin


Karin Scheerhoorn- de Vos
zondag 16 oktober 2022 | 17:08u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Karin,

Zeker lastig om te doen in zo een klein stukje Oasis. Dat blijft een uitdaging. Nu heb je het je zelf ook nog een extra lastig gemaakt met de dikke holle stelen van de Gerbera mini. Dat is je toch maar mooi gelukt. Gerbera's zijn ook erg lastig om te gebruiken in de punt van je bruidsboeket omdat het zo een grote ronde schijf is en je dan de vorm snel verliest. Toch is de vorm nog aardig gelukt. De afstand tussen je langste rozen mag wat groter zijn, nu is de afstand naar roos vier erg groot. Ik denk als je volgende keer je Gerbera's weg laat het een stuk makkelijker gaat.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 24 oktober 2022 | 13:10u

Bruidsboeket

Hoi Nicolle,  ik heb een boeket gemaakt, maar wat was dit moeilijk. Ik denk dat ik de verkeerde materialen heb gebruikt. Er klopt iets niet aan de voorkant, het is geen geheel op een of andere manier. Graag je hulp.

Groetjes Laila 

Laila Marinus
donderdag 08 september 2022 | 10:18u

Foto's erbij is ook wel handig he


Laila Marinus
donderdag 08 september 2022 | 12:20u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Laila,

Ja, ik kan meteen zien waar het fout is gegaan. Roos 1,2,3 Zijn goed, maar roos 4 horizontaal is te kort. Dat is als je op de rechter foto kijkt van voren de linker roos. Die hoort 14\15 cm te zijn. Nu is hij even lang als alle andere rozen in je biedermeier. Nu loopt het geheel dus niet mooi over van de punt naar de biedermeier. Ook de andere materialen zijn op de hoeken links en rechtsvoor te kort. Probeer ook iets anders te vinden dan de Sedum, deze is echt lastig omdat hij zo plat is. Het beste kan je nog een keertje opnieuw naar de lesfilm kijken en het nog een keertje proberen. Ik weet zeker dat het dan goed komt. 

Heel veel succes.

Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 12 september 2022 | 10:44u

Beetje aangepast en lijkt al beter te kloppen


Laila Marinus
donderdag 08 september 2022 | 13:08u

Bijna goed, iets korter op de hoeken.

Nicolle Boerma
maandag 12 september 2022 | 10:45u

Druppel bruidsboeket

Hoi Nicolle Mijn eerste gemaakte bruidsboeket hij is niet helemaal perfect, maar ik vindt hem best wel geslaagd! Ik heb zelf wel wat dingen ontdekt wat ik de volgende keer anders moet doen o.a geen anjers met dikke stelen want ze moeten er later tussen en dan is er eigenlijk geen plek meer in de oase. En de rozen laten zitten als ze eenmaal in de oase staan. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan . Hoor graag je tips ! Groetjes Marjanne S


Marjanne S.
vrijdag 20 mei 2022 | 21:10u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Marjanne,

Hij ziet er zeker goed uit. Valt niet mee en om dit goed onder de knie te krijgen moet je het zeker een keer of zes doen. Dan leer je ook nog beter welke materialen wel en niet goed zijn voor dit bruidsboeket. Anjers kunnen er ook zeker in, maar wel vrij snel na de rozen zodat je nog ruimte hebt in je bridy. Je verdeling en vorm zit er al aardig in. Ik mis alleen wat bloemen in de lengte. Zo had je de Eustoma wat langer en wat meer kunnen gebruiken in de lengte tegenover je tweede roos. En het roosje rechts in de biedermeier hed iets langer mogen zijn. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt, maar hij ziet er al goed uit.

Groetjes,  Nicolle 

Nicolle Boerma
dinsdag 24 mei 2022 | 14:54u

bruids boeket 2de foto


Joana B.
vrijdag 15 april 2022 | 18:20u

Bruidsboeket

Het zelfde boeket maar nu met andere bloemen lijkt nu een beetje op een bruids boekt .veel oefenen


Joana B.
vrijdag 15 april 2022 | 18:18u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Joana,

Ja, zo gaat het al een stuk beter. Het begint inderdaad een bruidsboeket te worden. Met minder soorten krijg je een beter beeld van je verdeling. Je langste twee rozen mogen nog iets meer naar beneden. De eerste goed schuin met zijn steel naar boven steken zodat het kopje naar beneden gaat. De tweede iets hoger en de derde weer iets hoger. Dan wordt die lijnen sierlijke. Ook mis ik nog een paar rozen in de horizontale lijn. Dat hoort een rechte horizontale lijn te zijn. Net als je biedermeier op Oasis. Probeer volgende keer 10 roosjes te gebruiken, dan kan je makkelijker vergelijken. 

Groetjes, Nicolle 

Nicolle Boerma
vrijdag 29 april 2022 | 10:50u

2de foto

Snap niet waarom ik niet meer fotos er in krijg??? Mischien ligt het aan mijn tabled? Pc doet meer niets dan wel een keer gaat het bloemen schikken mij ook lukken!!


Joana B.
donderdag 14 april 2022 | 13:41u

Hoi Joana,

Dank je wel voor je foto's. Als je problemen blijft houden met plaatsen, kan je altijd nog een keer met Joop contact opnemen. 

Voor de oefening is het helemaal niet erg als je niet zoveel verschillende soorten en kleuren kan krijgen hoor. 10 de zelfde roosjes 1 soort groen en één soort bijmateriaal moet genoeg zijn. Zo kan je de afstand en verdeling tussen de rozen goed zien. Gerbera's zijn in iedergeval erg moeilijk om in een druppel te gebruiken, omdat het oppervlak van de bloem erg groot is en je hem daardoor niet in de punt kan gebruiken. De hedera als afwerking zou ik op de natuurlijke manier met de groene kant naar boven gebruiken. Je bent goed bezig. Ik hoop dat je een winkel kan vinden waar het makkelijker is om aan je bloemen te komen.

Groetjes, Nicolle 

Nicolle Boerma
dinsdag 26 april 2022 | 10:44u

Bruidsboeket druppel op oasis bridy Hedera, Eustoma, Eucalypthus, Dianthus

Hoi Nicolle,

Hierbij mijn eerste bruidsboeket. Niet alle materialen waren verkrijgbaar, vandaar met bovengenoemde materialen gewerkt. 
Ik kwam wat materiaal tekort en heb deze plekken opgevuld met strikjes van roze band.

Een leuke opdracht die je inderdaad een paar keer gezien/ geoefend moet hebben. In dit geval zou ik het witte handvat niet storend 

vinden, maar ik had geen lint om het verder af te werken. Dat zal ik een volgende keer doen.

Als je tips/ tops voor me hebt, hoor ik het graag

groetjes Helga


Helga
donderdag 24 februari 2022 | 16:05u

Druppel Bruidsboeket

Hoi Helga,

Dank je wel voor je foto. Je bruidsboeket ziet er voor de eerste keer al goed uit. Het is zeker niet makkelijk om in een bridy te werken. Ik heb nog wel een paar tips. De druppelvorm zit er goed in, alleen zijn je bloemen naar voren toe te recht. Die langste bloemen zouden mooi als een waterval naar beneden mogen. Dat kan komen doordat je stijve Dianthus hebt, maar kan ook door de manier van insteken komen. Je hoort het handvat recht naar beneden te dragen en dan zouden de bloemen niet stijf naar voren moeten gaan. Probeer volgende keer je boeket in de spiegel te bekijken en dan op de juiste manier te dragen. Dan kan je het goed gaan zien. Iets meer Eustoma in de lengte zou ook al helpen.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Ga lekker zo door.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 01 maart 2022 | 11:55u

Bruidsboeket druppel oasis

Dit wordt veel oefenen geblazen... Had bridy eerder gebruikt, en nu zelf opnieuw gevuld met -goedkoop- steekschuim. Dat werkt, zolang je in max 2x goed steekt. Nu valt eea er snel uit. Daarom de lage eustoma maar zo laten zitten, al lijkt het me wat te breed in de punt? Nieuwe bridy besteld, voor een volgende oefening. En, vraag: wat zou ik ipv Ledervaren onderin kunnen gebruiken? Kon het niet krijgen, nu met extra ruscus en onder de rozen hedera geprobeerd. Groetjes, Alieke


Alieke
vrijdag 26 maart 2021 | 17:23u

Bruidsboeket druppel

Hoi Alieke,

Dat heb je heel knap gedaan in een gebruikte houder en dan ook nog zulke grote rozen. Je volgende druppel zal wel een heel stuk makelijker gaan. Je verdeling is keurig gegaan. Waarschijnlijk zou het nog beter zijn gegaan zonder de twee grote Anthuriums, Doordat ze zo groot zijn veroorzaken ze aan de voorkant een beetje een deuk en duwen ze je rozen weg. De punt is niet te breed hoor. Je had ook de ruscus nog iets langer mogen laten als je dat mooier vind. Kijk eens of je voor de volgende keer Smalle Eucalyptus en Asparagus Setaceus kan kopen. Dat is ook mooi om te verdelen. Je zou dan ook kunnen proberen om de onderkant af te werken met hedera. Wel de hedera even aan de voorkant op draad zetten en op de natuurlijke manier erin steken. Deze heb je in iedergeval al goed gedaan en ik ben benieuwd naar de volgende.

Succes.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
zaterdag 10 april 2021 | 09:25u

Oefenen op een 'verkeerd ingekochte' houder

Hoi Nicolle, vanmiddag heb ik deze 'foute' houder gebruikt om te oefenen, gewoon om meer vertrouwd te raken met de techniek en te ervaren hoe weinig 10 cm lengte van de roosjes is. Ik weet nu welke Bridy ik nodig heb: de Lady of de Prinsess, die zijn beide 'dicht', waar dit exemplaar open is. Wat voor soort boeket maakt men dan op deze uit de kluiten gewassen Bridy van wel 9 cm? Bij dit oefen-bruidsboeket heb ik geimproviseerd met het materiaal. Voor wat accenten ook witte rozen toegevoegd, kwa groen o.a. Asparagus virgatus, eucalyptus, blauwzwarte takjes laurierbes, goudfeverfde bessentakjes, gipskruid en dat was het wel, geloof ik. Geen Ledervaren meer in huis, wel fijne Ruscus nog. Als ik niet steeds foto's had gemaakt, had ik het in een uur kunnen doen. Nu ruim anderhalf uur... Het verankeren van de twee langste rode rozen lukte een stuk beter, wat laat zien dat oefenen helpt.... En dat lelijke witte handvat omwikkeld met ivoorkleurig breed lint, dat maakte het al beter. Maar hoe moet ik dat lint vastzetten? Een knopspeld gaat niet, dubbelzijdig plakband misschien? Nu maar even gewoon plakband gepakt. Zo moet het niet! Groetjes Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
woensdag 18 november 2020 | 20:19u

Druppel Bruidboeket

Hoi Vlijtig Liesje,

Knap van je dat je meteen weer doorzet. De breedte is nu beter, maar het belangrijkste is dat je naar de verhouding blijft kijken. Regelmatig voor de spiegel gaan staan met je bruidboeket en kijken wat je mooi vindt. De houvast is de breedte en hoogte is iets minder dan de helft van de lengte. Dus als je bruidsboeket 30 cm lang is dan ongeveer 13cm breed, maar als je een bruidsboeket van 40cm lang wilt hebben dan moet je echt kijken hoe slank je hem wilt hebben. 20cm vanaf het bindpunt breed en hoog is een flink jongen. De tijd waarin je hem gemaakt hebt is prima en je lint vast zetten is ook goed. Je mag dat zelfs om het hele handvat gebruiken.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 21 december 2020 | 15:11u

Work in progress

Hoi Nicolle, Nieuwe poging. Beginnen is in mijn geval belangrijker dan het resultaat. Ik mocht bij een bloemist 'feedback komen halen', maar hij had het eigenlijk te druk daarvoor, dus liep dat finaal mis. Daarvan onbewust nogal last gehad. Woorden kunnen iemand maken of breken, dat blijkt wel weer. Erg vervelend en jammer ook. Ik heb nu gelukkig wel de juiste Bridy's in huis, dus ik ga gewoon door. Ik deel toch deze foto's: mijn rozen in de Biedermeier-vorm te kort afgesneden (op 11 cm), ik was vergeten dat ik ze ook nog een stukje in de Oasis moest steken, dus ervan geleerd. En geen 10 rozen meer, tijd verloren met het steeds opnieuw beginnen. Komt goed. Ik zie nog gaten, van te korte bloemen. En nog even een vraagje: mag ik inderdaad de fijne Ruscus-tak in stukjes knippen, zodat ik van 1 tak veel opvultakjes krijg, zie foto! Het snijvlak is niet te zien, als ik het takje heb verwerkt. Grtjs Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
zaterdag 14 november 2020 | 14:27u

Druppel Bruidboeket

Hoi Vlijtig Liesje,

De Roosje mogen inderdaat 12 tot 13 cm zijn tot in het bindpunt, maar hij is daar wel mooi rond geworden. Ook van bovenaf is je vorm goed geworden. Alleen vanaf de zijkant zie ik dat je Eustoma in de punt te lang of te recht is. Ik weet niet hoe het gebeurd is, maar op sommige foto's staat hij goed en op andere recht vooruit. Misschien is dat gebeurd met het groen erin steken? Het gebruik van de Ruscus is prima hoor. Dat doen we met heel veel soorten op die manier.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 21 december 2020 | 14:55u

Gatenkaas...

Hoi Nicolle, De moed zinkt me soms in de schoenen: de verankering van de rozen maakt een gatenkaas van de Oasis. Het erdoorheen steken van de dubbele poot is voor mij nog erg lastig. Even diep ademhalen en weer doorgaan. Hoe kan ik dit oefenen? Misschien op een sinaasappel of een mandarijn, net zoals doktersassistentes leren prikken met een injectienaald voordat ze het bij patiënten mogen doen. Graag je advies. Grtjs Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
vrijdag 04 september 2020 | 13:29u

Gatenkaas

Hoi Vlijtig Liesje,

Kijk nog even naar het stukje film waar ik het verankeren uit leg. Er gaan geen twee draden doorheen, maar ééntje. De 0,7 knip ik af en doe er dan één enkele 0,9 tegenaan.

Dat zal al een groot verschil voor je zijn en ik zie dat het geen Oasis Bridy is. Heel vervelend vind ik het voor je, maar daar zit heel veel verschil in. Ik heb ook andere geprobeerd, maar werd daar zacht uitgedrukt echt niet vrolijk van. Misschien kan je de houder open klikken en er echte Oasis in doen.

Sterkte, het komt vast goed.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 14 september 2020 | 09:06u

Dankjewel voor de feedback!

Hoi Nicolle,

 

Ik had teveel stress bij het maken. Daarom ook zo zitten knoeien met die draden. Wat een opluchting, dat er maar één enkel 0,9 hoeft. Kijk, dat is me in de stress dus totaal ontgaan. 

En ik heb de houder gekocht als een Bridy, met een knik. Dat ontdekte ik pas later. Maar dit is dus een nepper. Heel vervelend. Het steekschuim is wel groen, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zal nog alerter zijn bij het bestellen. Het valt nog niet mee om de juiste Bridy te bestellen. 

Bedankt weer, groetjes

Vlijtig liesje

 

 

Monique van der Gaag
dinsdag 15 september 2020 | 14:13u

Hoi Vlijtig Liesje,

Kijk eens op de site Janssen-shop.eu zij verkopen alleen maar Oasis producten. Als je laat weten dat je cursiste van ons bent krijg je 10% korting.

Wel duurder, maar dan heb je wel kwaliteit.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
vrijdag 25 september 2020 | 11:34u

Het gaat niet...

Kijk, Nicolle: precies wat ik bedoel. Ik kan die dubbele poot niet sturen. Grtjs Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
vrijdag 04 september 2020 | 13:40u

Het begon zo goed....

Hoi Nicolle, Het begin: het uitleggen van de bloemen. De langste roos 30 cm tot middelpunt van de bridy.... Totale lengte van het hele boeket 40. Veel oefenen, en van dit bruidsboeket gaan leren houden. Dat gaat helpen. Nu zie ik er nog als een berg tegenop.... Dat werkt niet mee. Grtjs Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
vrijdag 04 september 2020 | 19:16u

Druppel Bruidboeket

Hoi Vlijtig Liesje,

Ze liggen bijna goed. Roos nummer vier mag iets langer. Weet je nog? Die 13/14 cm en de rest iets korter. Het mag dus ook zijn dat je bruidsboeket totaal iets langer wordt dan totaal 40cm.

Succes.

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 14 september 2020 | 09:11u

Dankjewel voor de feedback!

Hoi Nicolle,

Ja, nu je het zegt, zie ik het ook. In één oogopslag. Grappig is dat. Aldus Cruijff: 'Je ziet het pas, als je het doorhebt.' Dat is hier helemaal waar. 

Groetjes, 

Vlijtig liesje

 

 

Monique van der Gaag
dinsdag 15 september 2020 | 14:06u

Niet tevreden over voorkant, niet goed/ te laat ge

Niet tevreden over voorkant, niet goed/ te laat gekeken naar goede verdeling van de 1e 3 rozen, deze moeten dichter bij elkaar Volgende keer beter..


Linette v E
maandag 23 maart 2020 | 16:20u

Hoi Linette, Super hoor dat je deze ook thuis heb

Hoi Linette, Super hoor dat je deze ook thuis hebt gemaakt. Je hebt het goed gezien...vanaf de zijkant is je vorm heel mooi en vanaf de voorkant zijn je roosjes te wijd gestoken. Je Dianthus barbatus is daar ook wat dik, het zou dus daardoor ook kunnen komen. Als je af en toe in de spiegel naar je bruidsboeket kijkt kan je dat beter in de gaten houden. Goed gedaan. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
woensdag 25 maart 2020 | 13:07u

Vanaf de zijkant tevreden maar. . .

Vanaf de zijkant tevreden maar...


Linette v E
maandag 23 maart 2020 | 16:16u

Hi Nicolle, Hier nogmaals de creatie van de zijk

Hi Nicolle, Hier nogmaals de creatie van de zijkant gezien. Groet, en fijne avond nog, Ine


donderdag 19 maart 2020 | 21:51u

Hi Nicolle, Hierbij mijn creatie druppel bruidsb

Hi Nicolle, Hierbij mijn creatie druppel bruidsboeket. Ik vond het best moeilijk en moet idd zeker nog vaker oefenen. Uitleg online is super goed, maar ik geef toch de voorkeur aan lessen op locatie, jammer dat dat nu even niet mogelijk is. Groet, Ine


donderdag 19 maart 2020 | 21:49u

Hoi Ine, Ik vind het ook veel gezelliger in de kl

Hoi Ine, Ik vind het ook veel gezelliger in de klas. Ik mis jullie ook, maar ben blij dat jullie op deze manier goed oefenen. Laten we maar hopen dat het snel voorbij is. Je bruidsboeket is er niet minder op geworden. Die heb je echt mooi gemaakt! Mooie materialen en goed gemengd. Je langste roosje is door de andere materialen iets uit het midden geschoven. De anderen zitten goed. Hou wel in de gaten dat je onder je roosjes horizontaal niet door gaat werken met groen. Zo wordt hij over-rond. Geniet van je bruidsboeket. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
vrijdag 20 maart 2020 | 16:58u

Hier op de foto vind ik hem wel mooi. Het skelet w

Hier op de foto vind ik hem wel mooi. Het skelet was aardig gelukt, maar tijdens het steken van de rest duwde ik de helft er weer uit waardoor zelfs de verdeling van de rozen niet meer klopte. Het was bijna onmogelijk om dit allemaal in de bridy te krijgen


donderdag 19 maart 2020 | 14:11u

Hoi Heike, Waarschijnlijk maar goed dat ik je gev

Hoi Heike, Waarschijnlijk maar goed dat ik je gevloek tijdens het maken niet hoor bij de foto ;-. Dat het moeilijk is dat weet ik. Dat zou in de klas niet anders zijn geweest. Vaak is het wel zo dat op het einde er niks meer uitvalt omdat de stelen elkaar dan vast houden. Ondiep steken is geen optie. Je vorm en verdeling is erg goed gegaan. Je hebt er echt een mooi bruidsboeket van gemaakt. Daar had je vast een bruid blij mee kunnen maken. Je had misschien een beetje meer Eustoma in de lengte kunnen steken. Dus niet 1 knopje, maar er een groepje van maken. Ze groeien ook met meerdere bij elkaar. Ga maar lekker genieten van het resultaat. Goed gedaan. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 19 maart 2020 | 15:57u

Ps ik ben benieuwd hoe het eruit had gezien met ee

Ps ik ben benieuwd hoe het eruit had gezien met een bridy. Een volgende keer weer.

woensdag 18 maart 2020 | 22:38u

. . . en de zijkant. Groeten van Jolanda

...en de zijkant. Groeten van Jolanda


woensdag 18 maart 2020 | 19:23u

De voorkant. . . . .

De voorkant.....


woensdag 18 maart 2020 | 19:22u

Hoi Jolanda, Goed bezig! Je verdeling is keurig.

Hoi Jolanda, Goed bezig! Je verdeling is keurig. Als je de tweede roos iets beven de eerst had gestoken was hij slanker gebleven. Waarschijnlijk heb je naar de plek in de oasis gekeken en vergeten naar de kop te kijken als je hem erin steekt. Je horizontale rozen zijn iets te schuin naar met de kop naar beneden gestoken, waardoor hij over rond lijkt. Maar.......ik ben zeer tevreden. Knap gedaan en leuk opgelost zo zonder Bridy. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 19 maart 2020 | 15:10u

Hoi Nicolle, Mijn boeket ziet er toch wel heel an

Hoi Nicolle, Mijn boeket ziet er toch wel heel anders uit. Wat een klein oppervlak heb je op deze manier om alles er in te steken. Op een gegeven moment ging mijn oase kapot, toen ben ik er maar mee gestopt. Dit is uiteindelijk het resultaat geworden. Ben benieuwd wat je er van vind. De onderkant heb ik met sisal bedekt, met bladeren lukte me niet. Mvg. Marion


Marion van der Wal
maandag 04 november 2019 | 20:37u

Hoi Marion, Zo op de foto ziet hij er goed uit, m

Hoi Marion, Zo op de foto ziet hij er goed uit, maar als hij uit elkaar valt dat mag natuurlijk niet. De eerste keer is het ook heel spannend omdat de houder zo klein is en één keer een gat altijd een gat. Was het ook een bridy van Oasis of was het van een ander merk. Dat kan namelijk al een heleboel schelen. Je hebt mooie fotos gemaakt, maar een totaal plaatje is wat lastig voor mij om ze te zien. Volgens mij heb je de rozen goed verdeeld, maar mogen roos 2 en drie iets meer boven de eerste roos komen. Is het verankeren wel goed gelukt? De materialen heb je leuk uitgezocht en ook goed verdeelt. Ik zou als ik jou was het gewoon nog een keer proberen dan gaat het vast een stuk makkelijker. Heel veel succes en ik zie dan ook weer graag je resultaat. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 14 november 2019 | 13:42u

Beste Nicolle, Bruidsboeket van boven. De kleuren

Beste Nicolle, Bruidsboeket van boven. De kleuren lijken wat flets, dat komt door de flits. Het begon al wat te schemeren in mijn tuin... Drie kleuren Lisianthus gemixt: rood/roze, lila en roomwit. De laatste twee kreeg ik cadeau. De rood/roze had ik al een week in huis. Maar steeds geen tijd voor de les, wat veel stress gaf. Ruscus bleek niet bij mijn bestelling te zitten. Dat ontdekte ik vanmiddag pas. Een Bruidsboeket dus, dat niet over rozen ging.... Grtjs weer, Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
zondag 08 september 2019 | 22:13u

Schuin van voren

Schuin van voren


zondag 08 september 2019 | 21:53u

Beste Nicolle, Mijn eerste bruidsboeket ooit. Op

Beste Nicolle, Mijn eerste bruidsboeket ooit. Op de voorgeschreven bridy. Bij het insteken heb ik helemaal niet gezien, dat de bridy 2x zo groot was. Ik heb in de bovenste helft gestoken, wat goed te zien is van opzij. Wat jammer! Nouja, zal me geen tweede keer overkomen. Fles/vaas misschien ook niet handig gekozen. De tweede lange roos doet vervelend... Van deze kant valt t nog mee. Van boven niét. De Biedermeier-vorm er wel goed in gekregen. De druppel was moeilijk. Is het verstandig om ook Lisianthus boven de twee lange rozen te plaatsen, dan steeds twee à drie vingers korter? Alvast bedankt voor je feedback, Nicolle! Grtjs Vlijtig liesje


Monique van der Gaag
zondag 08 september 2019 | 21:50u

Hoi Vlijtig Liesje, Dank je wel voor je duidelijk

Hoi Vlijtig Liesje, Dank je wel voor je duidelijke fotos, daar kan ik iets mee. Ja... soms zit het mee en soms zit het tegen. Goed van je dat je hebt doorgezet, je hebt er vast veel van geleerd. Ik ken de houder die je hebt gebruikt en ben er zelf ook niet zo gek op. Wel handig als je een Cascade bruidsboeket gaat maken. Als je een paar Hedera onderin gebruikt is je oasis weg gewerkt. Ik heb het idee dat je de lengte goed hebt (30 cm vanaf je bindpunt, maar dat je de hoogte en breedte hebt gemeten vanaf de oasis. Het is normaal maar 12\13 cm vanaf je bindpunt. Zo vanaf de foto schat ik het zon 18/20 cm. Hij is dus veel groter geworden en daarom is hij nog zo open en zit er veel ruimte tussen je rozen bovenop. Als je je tweede roos met de kromming naar binnen gebruikt had dan zou hij beter blijven zitten. Je langste Eustoma mag inderdaad tussen je eerste en tweede roos, maar nooit pressies op de zelfde lengte. Daarna probeer je ze overal te verdelen met de zelfde afstand tussen elkaar. Ik doe dat meestal tussen al de rozen in groepje. Eindconclusie; Je hebt het toch goed gedaan en er veel van geleerd. Maak hem snel nog een keer, dan zal je zien dat het veel makkelijker gaat. Veel succes. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 19 september 2019 | 14:18u

Dankjewel voor je feedback, Nicolle! Ik heb de v

Dankjewel voor je feedback, Nicolle! Ik heb de voorgeschreven bridy opnieuw gevuld met Oasis om dit arrangement gauw nog eens te maken. Ben benieuwd...

zondag 06 oktober 2019 | 16:43u

Groetjes, Mirjam.

Groetjes, Mirjam.


donderdag 13 juni 2019 | 09:24u

Boven

Boven


donderdag 13 juni 2019 | 09:22u

Hoi Nicolle, hier mijn bruids boeket. Handig, om

Hoi Nicolle, hier mijn bruids boeket. Handig, om het eerst zo op tafel uitte leggen! Ben benieuwd, Hartelijke groet, Mirjam.


donderdag 13 juni 2019 | 09:21u

Hoi Mirjam, Wat goed van je dat je ook meteen je

Hoi Mirjam, Wat goed van je dat je ook meteen je druppelbruidsboeket hebt geoefend. Ik vind het dit keer een beetje lastig te zien, maar volgens mij is je verdeling wel goed. Ik denk alleen dat je horizontale rozen iets langer mogen en iets lager. Dan wordt het bruidsboeket iets groter. De materialen die je hebt uitgezocht zijn mooi bij elkaar. Wel is het zo als je zoals je hortensia bloemen neemt met korte stelen dat je een beetje deuken in je bruidsboeket krijg. Probeer volgende keer bloemen te nemen met iets langere stelen zodat je ze ook mooi in de lengte kan gebruiken. Goed geoefend Mirjam. Ga lekker zo door. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 13 juni 2019 | 16:04u

Foto van de bruid het boeket.

Foto van de bruid het boeket.


zondag 07 oktober 2018 | 13:52u

Hoi Nicolle, Ik heb mijn eerste bruidsboeket gem

Hoi Nicolle, Ik heb mijn eerste bruidsboeket gemaakt. De bloemenkeuze was van de bruid zelf. Graag jouw oordeel. Vriendelijke groet, Peggy Vermunt


zondag 07 oktober 2018 | 13:51u

Hoi Peggy, Gefeliciteerd met je eerste bruidsboek

Hoi Peggy, Gefeliciteerd met je eerste bruidsboeket. Dat zal wel erg spannend zijn geweest. De bruid heeft het door de keuze van het materiaal het je niet makkelijk gemaakt, maar je hebt er een mooie druppel vorm van gemaakt. Netjes ook met het lint om het handvat. Ze was er vast blij mee. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 30 oktober 2018 | 14:44u

Hoi Nicolle, Dank je wel. Het was niet makkelijk

Hoi Nicolle, Dank je wel. Het was niet makkelijk, maar ik had flink geoefend. Wonder boven wonder bleven alle bloemen en blaadjes goed vastzitten. In januari heb ik een tweede opdracht maar dan in tasvorm. De bloemen moeten vanuit de tas tevoorschijn komen. Ik vind het een hele uitdaging. Groetjes, Peggy

maandag 26 november 2018 | 20:18u

Hoi Peggy, Daar heb ik nog geen lesfilm van gemaa

Hoi Peggy, Daar heb ik nog geen lesfilm van gemaakt, maar er zijn al heel veel filmpjes van op YouTube. Succes. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
vrijdag 30 november 2018 | 15:01u

Vriendelijke groet, Peggy Vermunt

Vriendelijke groet, Peggy Vermunt


maandag 28 januari 2019 | 10:36u

Hoi Nicolle, De tasopdracht is gelukt. Het thema

Hoi Nicolle, De tasopdracht is gelukt. Het thema was tinten blauw en beige/wit. Ik kon nog net Delphiniums krijgen, verschillende soorten eucalyptus, witte ranonkels en gipskruid.


maandag 28 januari 2019 | 10:35u

Achterzijde boeket.

Achterzijde boeket.


woensdag 27 september 2017 | 09:05u

Voorzijde bruidsboeket

Voorzijde bruidsboeket


woensdag 27 september 2017 | 09:04u

Bruidsboeket op oasis, ben benieuwd hoe lang van t

Bruidsboeket op oasis, ben benieuwd hoe lang van te voren ik dit zou kunnen maken? Dit was het voorbeeld, hoor graag verbeteringen voor de definitieve uitvoering. Grs. José


woensdag 27 september 2017 | 09:03u

Hoi José, Het is een erg mooi en rijk bruidsboek

Hoi José, Het is een erg mooi en rijk bruidsboeket geworden. Je tweede roosje mag iets hoger en je derde is een beetje verstopt, maar hiermee kan je toch nog goed mee voor de dag komen. je zou dit boeket al zeker twee dagen van te voren kunnen maken. Je hebt ook vast gezien hoe lang hij mooi blijft, als je hem natuurlijk wel af en toe water geeft. Succes! Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 05 oktober 2017 | 11:00u

Hallo Nicolle, . Wederom een poging op de bridy. I

Hallo Nicolle, . Wederom een poging op de bridy. Ik leer steeds meer over de materialen gelukkig. De eerste keer (juni )vond ik netter gestoken. En inderdaad werd 1 roos de hele tijd eruit geduwd. Dus daar zat uiteindelijk een gat en deze zit niet meer op de goede plek aan de voorkant. Ik ben vaak naar de spiegel gelopen maar eigenlijk zou ik tussendoor fotos moeten maken, dat werkt ook heel goed. Groetjes Eva


vrijdag 21 juli 2017 | 19:51u

Hoi Eva, Ik heb je bruidsboeket gevonden. Soms gl

Hoi Eva, Ik heb je bruidsboeket gevonden. Soms glipt er één tussen door. Sorry. Ik kan mij voorstellen dat het niet meegevallen is. Je hebt best dikke stelen met je rozen en Alliums. Het kleurtje is wel heel lief zo. De vorm is ook mooi. Ik mis nog een fijn bloemetje om het wat bloemrijker te maken, maar het Asparagus vult dat mooi op. Het heeft je moeite gekost ,maar het resultaat is erg mooi. Ik zou wel in een echt bruidsboeket geen Alliums gebruiken, want die uien geur is te sterk. Daar was je vast ook achter gekomen. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 15 augustus 2017 | 12:30u

Hoi Nicolle, Ik vind het lastig om met asparagus

Hoi Nicolle, Ik vind het lastig om met asparagus af te werken want ik kwam met mijn vinger haast niet op de oasis.


vrijdag 21 juli 2017 | 19:50u

Bruidsboeket van mijn vriendin nagemaakt . Ze is v

Bruidsboeket van mijn vriendin nagemaakt . Ze is vandaag 25 jaar getrouwd. Fijn om dat te kunnen doen!!


woensdag 28 juni 2017 | 01:03u

Hoi Marianne, Dank je wel voor je foto. Je druppe

Hoi Marianne, Dank je wel voor je foto. Je druppel ziet er ook keurig uit. Daar was ze vast heel blij mee. Fijn toch dat je dat kan doen. Het maakt het zo persoonlijk. Ik zie op facebook dat je sowieso heel veel bezig bent. Erg leuk om te zien. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 03 juli 2017 | 15:01u

Hier nog van opzij en bovenaf. Als het niet meer z

Hier nog van opzij en bovenaf. Als het niet meer zo warm is maak ik er weer 1. Groetjes Eva Onstenk-van Ammelrooij


woensdag 21 juni 2017 | 17:48u

Heel leuk om te doen. Natuurlijk weer geen lederva

Heel leuk om te doen. Natuurlijk weer geen ledervaren te krijgen, helaas begonnen de rozen te smetten, dus 2 vervangen. Mijn callas had ik vóór het groen erin gestoken maar er vielen er weer 4 uit toen ik de rest erin deed.De asparagus hadden ze maar 5 takjes van. Nou ja leuk en leerzaam. Groetjes Eva Onstenk van Ammelrooij


woensdag 21 juni 2017 | 17:46u

Hoi Eva, Gelukkig zie je op de foto al die proble

Hoi Eva, Gelukkig zie je op de foto al die problemen niet en ziet je bruidsboeket er erg mooi uit. Het valt ook zeker niet mee om Callas in een Bridy te steken. De stelen zijn vaak veel te dik. Je zou ze op dubbelen poot kunnen zetten om meer grip in de oasis te krijgen. Of ook de langste te verankeren. Je zal ondervinden dat met deze materialen het makkelijker was geweest om een druppel op draad te maken. Het heeft allebei voor en nadelen. Een derde Anthurium mee naar voren was ook nog mooi geweest. Je hebt het heel knap gedaan. Blijf lekker zo door gaan. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 27 juni 2017 | 10:30u

Nog eentje van de andere kant

Nog eentje van de andere kant


maandag 19 juni 2017 | 17:33u

Hoi Nicolle, ik heb een druppel bruidsboeket op ee

Hoi Nicolle, ik heb een druppel bruidsboeket op een Bridy gemaakt met allerlei restanten bloemen de pioenrozen waren wel erg groot....lastig om dan alles goed te verdelen. Wel een uitdaging en goed voor de oefening. Gr Jacqueline Sweers


maandag 19 juni 2017 | 17:31u

Hoi Jacqueline, Je maakt het je zelf echt niet ma

Hoi Jacqueline, Je maakt het je zelf echt niet makkelijk. Als de Pioenrozen niet al groot waren voordat je ze erin stak, dan duurt het niet lang als ze water krijgen. Inderdaad wel een goede oefening en een romantisch resultaat. De vorm van je druppel is toch nog goed te zien. Als de bruid deze materialen had uitgekozen, zou ik er een biedermeier van maken. Dan komen de Pioenrozen klem te zitten en vallen ze niet zo snel uit. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 27 juni 2017 | 10:17u

Vanaf de zijkant gezien. Gr Jacqueline Sweers

Vanaf de zijkant gezien. Gr Jacqueline Sweers


vrijdag 02 juni 2017 | 11:05u

Hoi Nicolle, druppel bruidsboeket en biedermeier.

Hoi Nicolle, druppel bruidsboeket en biedermeier. Hopelijk is de foto duidelijk genoeg? Gr Jacqueline Sweers


vrijdag 02 juni 2017 | 10:59u

Goed bezig Jacqueline, Vooral je druppel bruidsbo

Goed bezig Jacqueline, Vooral je druppel bruidsboeket vind ik erg mooi geworden met deze kleurtjes. Jammer dat het alleen voor de oefening is. Je zou ze zo kunnen verkopen. Het zal niet meegevallen zijn met zulke grote rozen. De vorm en verdeling van alle bij je arrangementen zijn prima. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
vrijdag 09 juni 2017 | 16:22u

Hoi Nicolle, Hierbij mijn bruidsboeket op oase.

Hoi Nicolle, Hierbij mijn bruidsboeket op oase. Groet, Jacqueline


woensdag 17 mei 2017 | 20:56u

Hoi Nicolle Druppel bruidsboeket op oasis. Gr Jacq

Hoi Nicolle Druppel bruidsboeket op oasis. Gr Jacqueline Sweers


zondag 14 mei 2017 | 22:28u

Mooi Bruidsboeket is het geworden Jacqueline. Ik z

Mooi Bruidsboeket is het geworden Jacqueline. Ik zie dat je twee soorten roosjes hebt gebruikt. De afstand daar tussen is prima. Alleen je derde roosje aan de voorkant had links mogen zitten. Misschien zie je dat nu zelf ook op de foto. Voor de rest is hij prima. Fijn dat je alle materialen hebt kunnen krijgen. Dat zal ook wel een uitdaging zijn geweest. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 15 mei 2017 | 15:08u

En van de zijkant. Gr Jacqueline Sweers

En van de zijkant. Gr Jacqueline Sweers


zondag 14 mei 2017 | 22:28u

Hoi Nocolle, Na correctie, alleen de tweede roos

Hoi Nocolle, Na correctie, alleen de tweede roos staat nog steeds te wijd uit. Groetjes, Jacqueline


zondag 23 april 2017 | 18:36u

Hoi Jacqueline, Dat zal ook niet meevallen om je

Hoi Jacqueline, Dat zal ook niet meevallen om je tweede roos te verplaatsen als hij verankerd is. Volgende keer nog meer naar de kop van de roos kijken als je hem er in plaatst. Het is wel een mooi bruidsboeket geworden met die materialen. Grappig, ik heb hier een oud bruidsboeketten boek van Fleurop liggen daar staat een druppel in die er sprekend op lijkt. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 04 mei 2017 | 12:07u

Hoi Nicolle,

Hoi Nicolle,


zondag 23 april 2017 | 18:33u

Oefening bruidsboeket op bridge.

Oefening bruidsboeket op bridge.


vrijdag 21 april 2017 | 12:52u

Hoi Silvia, Wat heb je een keurige druppel gemaak

Hoi Silvia, Wat heb je een keurige druppel gemaakt. Fijn ook dat je alle materialen hebt kunnen krijgen. Je langste roos had iets kleiner gemogen en je 5 de roos boven op nog iets meer naar rechts, maar de vorm is prima. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 04 mei 2017 | 12:03u

Op bridy natuurlijk ☺️

Op bridy natuurlijk ☺️

vrijdag 21 april 2017 | 16:55u

Hoi Nicolle, Mijn druppel bruidsboeket op oasis.

Hoi Nicolle, Mijn druppel bruidsboeket op oasis. Groetjes, Jacqueline


zondag 26 maart 2017 | 21:13u

Hoi Jacqueline, Mooie druppel bruidsboeket! Mooie

Hoi Jacqueline, Mooie druppel bruidsboeket! Mooie vorm en verdeling. Ik durf te wedden dat hij ook vanaf de zijkant een mooie sierlijke lijn heeft. Hij zal ook wel lekker ruiken met je Freesias. Je zal nu wel hebben gemerkt dat de Ornithogalum nog groeit. Als je ze voor een echte bruiloft wil gebruiken kan je het bruidsboeket dan niet te lang van te voren maken. Ga lekker zo door. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
zaterdag 01 april 2017 | 15:12u

Hallo Nicolle, Huiswerk mijn derde druppel bruids

Hallo Nicolle, Huiswerk mijn derde druppel bruidsboeket in bridy. Groetjes Angelien


zondag 03 april 2016 | 20:01u

Hoi Angelien, Dank je wel voor je foto. Gisteren

Hoi Angelien, Dank je wel voor je foto. Gisteren in de klas besproken, maar op de foto is hij nog mooi fris. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 07 april 2016 | 12:27u

Dit heb ik als huiswerk gemaakt. Groetjes, Angel

Dit heb ik als huiswerk gemaakt. Groetjes, Angelien


donderdag 31 maart 2016 | 07:56u

Hallo Nicolle, En na het bruidsboeket heb ik de

Hallo Nicolle, En na het bruidsboeket heb ik de damescorsage gemaakt. Hoor graag je reactie. Groetjes, Angelique


maandag 21 maart 2016 | 17:19u

Hoi Angelique, Je corsage ziet er ook netjes uit.

Hoi Angelique, Je corsage ziet er ook netjes uit. Je mag ook de Dracaena in de lengte gebruiken, dat is iets luxer dat Arachniodes. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 29 maart 2016 | 09:52u

Hallo Nicolle, Ik heb het druppelbruidsboeket ge

Hallo Nicolle, Ik heb het druppelbruidsboeket gemaakt. Hoor graag wat je ervan vindt. Groetjes, Angelique


maandag 21 maart 2016 | 17:16u

Hoi Angelique, Je druppel bruidsboeket ziet er go

Hoi Angelique, Je druppel bruidsboeket ziet er goed uit. De vorm is erg mooi. Fijn dat Online Bloemschikken ook voor jou werkt. Zo mis je nooit een les en kan je makkelijk herhalen. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 29 maart 2016 | 09:48u

En eentje van bovenaf gezien. Groetjes, Angelique

En eentje van bovenaf gezien. Groetjes, Angelique


zaterdag 12 maart 2016 | 14:13u

Hallo Nicolle, . Nog eentje van de zijkant.

Hallo Nicolle, . Nog eentje van de zijkant.


zaterdag 12 maart 2016 | 14:12u

Hallo Nicolle, . Vandaag geprobeerd een druppel br

Hallo Nicolle, . Vandaag geprobeerd een druppel bruidsboeket in oasis te maken. In dit boeket heb ik sierdistels (ik geloof dat ze zo heten) gebruikt. Voor een echt te gebruiken bruidsboeket lijkt me dit niet zon geschikte keuze. Maar om te oefenen vond ik de kleur er leuk bij. Een leuke oefening, en van jouw weer een duidelijke uitleg. Ik hoor graag je reactie. Hartelijke groetjes, Angelique


zaterdag 12 maart 2016 | 14:10u

Hoi Angelique, Je hebt een mooie volle druppel ge

Hoi Angelique, Je hebt een mooie volle druppel gemaakt. Ik vind dat je blauwe distel (Eryngium) mooi past in je bruidsboeket. Moet kunnen... hij prikt niet en als de bruid van de Distel of het kleurtje houd, waarom niet. De afstand tussen je drie langen rozen had iets meer mogen zijn en iedere keer ook een klein beetje hoger, dan was je verdeling iets mooier geweest. Je vorm is prima. Je gaat lekker. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
dinsdag 29 maart 2016 | 10:02u

Hallo Nicolle, . Dankjewel voor je beoordeling en

Hallo Nicolle, . Dankjewel voor je beoordeling en je advies. Hier kan ik weer verder mee aan de slag en oefenen. Groetjes, Angelique

dinsdag 29 maart 2016 | 14:51u

Hoi Nicolle, Vandaag heb ik dit boeket gemaakt.

Hoi Nicolle, Vandaag heb ik dit boeket gemaakt. Pittig... het heeft me aardig wat zweetdruppeltjes gekost. Ben zelf niet tevreden over dit boeket. Moet nog goed oefenen om dit boeket naar wens te maken. Misschien heb jij wat tips voor mij. Ik kon helaas niet aan al het materiaal komen wat nodig was voor dit boeket. Vooral de Arachniodes is lastig te krijgen hier, wat voor groen zou ik in plaats van Arachniodes nog meer kunnen gebruiken? Daarnaast vond ik het ook erg lastig om de Anthuriums te verwerken in het boeket. Wat zou ik hier nog voor kunnen gebruiken? Graag hoor ik weer van je. Groet, Gemma


zondag 07 februari 2016 | 21:39u

Hoi Gemma, Ik vind je boeket wel erg mooi gelukt.

Hoi Gemma, Ik vind je boeket wel erg mooi gelukt. Zeker voor de eerste keer. De maat en vorm zijn prima. Je hoeft niet altijd Arachniodes te gebruiken (het is ook niet moeders mooiste) Je zou ook 1 soort groen kunnen gebruiken, maar dan wat meer van dat soort. Eucalyptus is ook mooi van kleur en vorm. Eventueel kan je er een blad lijn van Hedera er onder doen, dan sluit dat je boeket helemaal af. De verdeling van je Anthuriums kan iets beter. de tweede in de lengte had eigenlijk aan de andere kant moeten zitten. De derde dan ook enzovoort. Anthuriums zijn ook lastig, zeker ook als ze wat groter zijn zoals die van jou. Kleine Zanthedesia (Calla) is ook leuk. Of Cymbidiums, maar die moet je op draad en natte watten zetten. De les staat er ook nog een keer met andere materialen en lint. Gewoon nog een keertje proberen het gaat prima. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 22 februari 2016 | 12:34u

Bij deze mijn druppel bruidsboeket, Groeten Miran

Bij deze mijn druppel bruidsboeket, Groeten Miranda


maandag 11 januari 2016 | 20:21u

Hoi Miranda, Deze had ik even gemist. Hij ziet er

Hoi Miranda, Deze had ik even gemist. Hij ziet er goed uit, maar ik heb nog wel 2 tipjes. Vanaf de voorkant gezien zit roos 5 aan de verkeerde kant. Nu zitten er 2 boven elkaar. Gerberas zijn mooie bloemen, maar erg lastig vanwege de vorm om in een druppel te gebruiken. Ze groeien ook nog eens al heel snel omhoog waardoor je je vorm zou verliezen. Je vorm is prima die willen we zo houden. Groetjes Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 07 april 2016 | 12:41u

Nog een foto van de andere kant

Nog een foto van de andere kant


maandag 10 augustus 2015 | 15:57u

Hallo Nicolle, . Ik heb een bruidsboeketje druppe

Hallo Nicolle, . Ik heb een bruidsboeketje druppel moeten maken voor iemand die 40 jaar getrouwd is. Zij heeft een creme kleurig pakje en haar man een zwart pak met roomkleurig overhemd. Wat vind jij van deze combinatie. En hoe vind je dat de druppel is geworden, misschien heb je nog tips ik wil er wel ander groen in doen maar wat is mooi en vult lekker.


maandag 10 augustus 2015 | 15:54u

Hoi Margreth, Mooi bruidsboeket is het geworden.

Hoi Margreth, Mooi bruidsboeket is het geworden. Ik ben benieuwt naar het totaal plaatje. De witte bloemen die je hebt gebruikt zijn ook echt wit en niet crème zoals haar pakje, maar ik denk dat het wel mooi is door het paars wat je gebruikt. Wat mooi vult is Asparagus setaceus, dan vloeit het mooi in elkaar over. Probeer volgende keer je Zantedeschia niet in een vierkant t gebruiken, maar begin in de lengte met ze en verdeel ze met dezelfde afstand over je boeket. Dan heb je die mooie warme kleur ook in de lengte. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
woensdag 12 augustus 2015 | 16:23u

Bedankt voor de tip ik ga er zeker mee aan de slag

Bedankt voor de tip ik ga er zeker mee aan de slag. Dit was mijn eerste boeketje als druppel. Maar door de goede uitleg en film ,die je steeds stil kan zetten is het heel goed te doen. Bedankt Nicolle.

woensdag 12 augustus 2015 | 22:45u

Het was zeker niet te zien dat het voor de eerste

Het was zeker niet te zien dat het voor de eerste keer was. Mooi hoor.

Nicolle Boerma
maandag 17 augustus 2015 | 14:23u

Mijn oefening van vandaag; het druppel bruidsboeke

Mijn oefening van vandaag; het druppel bruidsboeket. Heerlijk om te maken, maar ik geloof dat het boeket iets te lang is. Maar voor een eerste keer ben ik trots... Rita


zondag 09 augustus 2015 | 16:53u

Hoi Rita, Een bruidsboeket met temperament. Mooie

Hoi Rita, Een bruidsboeket met temperament. Mooie materialen en kleur heb je uitgezocht. Je druppel is zeker niet te lang, de verhouding is prima en de verdeling ook. Er had alleen ook nog wat meer in de lengte gemogen. Ik mis bijvoorbeeld de Hypericum en wat meer groen in de lengte. Dan wordt hij wat zwaarder in de punt en is het nog meer één geheel. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 10 augustus 2015 | 13:52u

En van boven

En van boven


zondag 09 augustus 2015 | 16:52u

Daar mag je zeker trots op zijn!

Daar mag je zeker trots op zijn!

Nicolle Boerma
woensdag 12 augustus 2015 | 15:54u

Hoi Nicolle, Hier is mijn bruidsboeket. Was weder

Hoi Nicolle, Hier is mijn bruidsboeket. Was wederom een leuke les om te maken. Groetjes Belinda.


donderdag 06 augustus 2015 | 14:07u

Hoi Belinda, Fijn dat je het leuk de lessen leuk

Hoi Belinda, Fijn dat je het leuk de lessen leuk vindt. Bruidswerk maken voor het echt is ook erg leuk om te doen en spannend. Je bruidsboeket is mooi geworden. De maat, vorm en verhoudingen zijn prima. Er mag alleen meer materiaal in de punt zitten, vooral het eucalyptus en Eustoma. Dan wordt het meer één geheel. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 10 augustus 2015 | 13:38u

Bedankt, volgende keer opletten dan. Kan jij mijn

Bedankt, volgende keer opletten dan. Kan jij mijn ajourkrans ook beoordelen, heb je denk ik over het hoofd gezien. Groetjes Belinda.

donderdag 13 augustus 2015 | 11:22u

foto nr 2

foto nr 2


maandag 25 mei 2015 | 15:09u

Hoi Nicolle, Hier mijn eerste druppel bruidsboeke

Hoi Nicolle, Hier mijn eerste druppel bruidsboeket


maandag 25 mei 2015 | 15:07u

Hoi Riny, Je hebt goed je best gedaan. Je bruidsb

Hoi Riny, Je hebt goed je best gedaan. Je bruidsboeket ziet er mooi uit, zeker voor de eerste keer. Van bovenaf een mooie vorm, vanaf de zijkant gezien mag je punt nog wat ronder naar beneden. Dit lukt je als je de tweede roos iets hoger plaatst en de derde ook nog wat hoger en... aan de andere kant. Denk aan je stappen recht, rechts, links rechts links. Als je dat doet volgende keer, wordt hij nog sierlijker. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
woensdag 03 juni 2015 | 18:49u

Dag Nicolle, Als eerste een Gelukkig Nieuw Jaar g

Dag Nicolle, Als eerste een Gelukkig Nieuw Jaar gewenst! Zo is mijn eerste bruidsboeket geworden. Al een week of wat geleden gemaakt. Daarna zelfde bloemen ook op draad gezet. een stuk lastiger! Groetjes, Jannette


donderdag 01 januari 2015 | 16:33u

Hoi Jannette, Jij ook nog de beste wensen. Je ben

Hoi Jannette, Jij ook nog de beste wensen. Je bent al lekker van start gegaan. Ik vind het een goed idee om hem eerst op een bridy en dan nog op draad te maken. Niet alle materialen kunnen op draad, zoals bv. de Eustoma, maar het gaat om de oefening. Het is een mooi bruidsboeket geworden, goeie vorm. De verdeling is wat lastig om te zien, maar volgens mij is die ook prima. Super! ga zo door. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 05 januari 2015 | 10:24u

Hoi Nicolle, Hierbij mijn bruidsboeket, ik heb d

Hoi Nicolle, Hierbij mijn bruidsboeket, ik heb de kerstboom ook gemaakt dat wat ook leuk om te doen Groetjes Tanja


dinsdag 09 december 2014 | 13:38u

Hoi Tanja, Mooi druppel bruidsboeket. Leuke mater

Hoi Tanja, Mooi druppel bruidsboeket. Leuke materialen heb je uitgezocht. Ik ruik de Freesias bijna. Je vorm en verdeling is keurig, wel lastig met het grove Ruscus. Met het fijne Ruscus was hij nog eleganter geweest, maar daar kon je vast niet aankomen. In deze tijd kan je er ook wat fijne Pinus tussen steken (je boom is ook prachtig). Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 11 december 2014 | 11:58u

leuk om te maken op een bridy. groetjes Lindy

leuk om te maken op een bridy. groetjes Lindy


dinsdag 25 november 2014 | 20:45u

Hoi Lindy, Het is ook een keurige druppel geworde

Hoi Lindy, Het is ook een keurige druppel geworden. Mooi van vorm en goed vol. Hou er wel rekening mee dat sommige bloemen groeien zoals je Alstoemeria, die waren de volgende dag vast al een stuk langer. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 11 december 2014 | 11:15u

Deze heb ik gemaakt voor mijn buurmeisje en ze was

Deze heb ik gemaakt voor mijn buurmeisje en ze was er blij mee ook de kleuren vond ze prachtig.


donderdag 02 oktober 2014 | 13:38u

Hoi Jolanda, Het zijn inderdaad prachtige kleuren

Hoi Jolanda, Het zijn inderdaad prachtige kleuren. Je druppelbruidsboeket zal ook wel lekker hebben geroken met je Freesias. Je vorm is mooi. Wat betreft de verdeling, hou volgende keer in de gaten dat je de rozen afwisselt van plaats. Dus de derde roos in de lengte had rechts gemogen, zo voorkom je een rechte lijn in je bruidsboeket. Dan is hij in balans en nog mooier. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 02 oktober 2014 | 13:51u

Dank je wel ga ik de volgende keer zeker doen.

Dank je wel ga ik de volgende keer zeker doen.

donderdag 16 oktober 2014 | 13:09u

Hoi Nicolle, Ik heb een druppel bruidsboeket gep

Hoi Nicolle, Ik heb een druppel bruidsboeket geprobeerd te maken met paarse Rozen, Orchideeen en Chrysanten, wat bamboobladeren omdat ik geen ander bladmateriaal bij de hand had. Graag je reaktie of ik evt. correcties moet plegen de volgende keer of waar ik op zou moeten letten. Jou lessen zijn heel erg interessant en leerrijk. Je legt het allemaal heel goed uit. Dank je Nicolle. Groetjes, Rita


zaterdag 31 mei 2014 | 22:57u

Dank je wel voor je compliment...

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je compliment. Op draad zetten is een mogelijkheid. Stephanotis kan je op heel dun draad zetten: 0,4 onderin door het kopje en dan met tape (parafilm) vastzetten, verschillende bij elkaar draaien tot een groepje. Je kan Stephanotis ook op zijn natuurlijke streng kopen en die in de bridy steken.

Lelietjes der dalen (Convallaria majalis) kan je ook heel voorzichtig in de bridy steken of op zilverdraad dubbele poot zetten, die is er nog dunner dan 0,4.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes!

Groetjes,
Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 22 mei 2014 | 16:02u

Prachtig!!! Ik heb een vraag...

Prachtig!!!

Ik heb een vraag: als ik er stefanotis bloemetjes tussen wil doen, hoe zet ik die op draad?? Of is er een andere methode voor??

En lelietjes van dalen, moet ik die ook op draad zetten??

Groetjes,
Marianne

maandag 12 mei 2014 | 13:54u

Hoi Nicolle, Voor het eerst een bruidsboeket gem

Hoi Nicolle, Voor het eerst een bruidsboeket gemaakt. Ook al zal hij niet perfect zijn ik ben er best een beetje trots op. Het was wel een heel gepriegel om alles in de houder te krijgen bv. doe je er de éne kant een bloem erin, schiet er aan de andere kant weer een bloem eruit. Ik ga nu ook anders naar een bruidsboeket kijken bv. mijn schoonzus had een bruidsboeket voor mij gemaakt, maar toen ik de foto erbij haalde zag ik vier rode rozen bovenop, wat natuurlijk niet goed is. Groetjes, Rita


Toppie
vrijdag 28 februari 2014 | 11:53u

Hoi Rita, Tijdens de cursus krijg je meer respect

Hoi Rita, Tijdens de cursus krijg je meer respect voor de bloemist winkelier, maar zal je ook steeds kritischer worden. Als het makkelijk zou zijn zou iedereen het al doen ;-0. Je bruidsboeket ziet er leuk uit zeker voor de eerste keer. Mooie bloemen heb je uitgekozen. Hij had in de punt iets slanker mogen zijn. Kijk echt naar de kop van je bloemen als je ze in de oasis steekt. Meestal in het begin heeft iedereen de neiging om alleen naar de plaats waar je je bloemen in de Oasis steekt te kijken. Dan kan je niet corrigeren als je ze er insteekt. Ook zal je wel gemerkt hebben dat niet alle bloemen geschikt zijn om in de houder te gebruiken. Zoals Phalaenopsis (Orgideeén) te korte steeltjes hebben dan kan je alleen hele takken gebruiken. Wel erg mooi in bruidswerk. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 13 maart 2014 | 11:02u

Hallo Nicolle, wat leuk om al die fotos van andere

Hallo Nicolle, wat leuk om al die fotos van andere bloemwerken te zien hier bij de reacties. Om de punt van dit druppelbruidsboeket goed erin te krijgen, kan je niet echt alle materialen door het bindpunt steken, want dit zit toch net boven het plastic en dan middenin de oasis bol? vooral de eerste paar rozen, gaan schuin over het bindpunt heen. Als je fotos maakt zie je pas echt wat er niet klopt, haha, dit is mijn tweede bruidsboeket :) Groetjes, Caroline.


maandag 13 januari 2014 | 13:00u

Hoi Caroline, Dank je wel voor je leuke reactie.

Hoi Caroline, Dank je wel voor je leuke reactie. Het is inderdaad moeilijk om alles er zo diep in te steken, maar niet onmogelijk; ze gaan dan wel onder en over elkaar heen. Als je de bloemen er ondieper insteekt heb je kans dat ze eruit vallen. Belangrijk is dat je meet vanaf het bindpunt. Je druppel bruidsboeket ziet er trouwens erg leuk uit. Ik kan mij voorstellen dat je het moeilijk hebt gehad om alles erin te krijgen, er zit veel in. Aan de voorkant had je punt iets lager mogen zijn. Misschien was hij dat ook wel, maar zijn je Alstroemerias gegroeid. Dan heb je daar ook weer van geleerd. Kijk volgende keer tijdens het maken in de spiegel naar je bruidsboeket, dat ziet er dan hetzelfde uit als op een foto. Veel plezier! Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
woensdag 22 januari 2014 | 11:39u

Deze heb ik gemaakt zonder dat ik iets van u heb g

Deze heb ik gemaakt zonder dat ik iets van u heb gezien het is echt mijn hobby hen me nu aangemeld. Groetjes Jolanda


zaterdag 28 december 2013 | 18:45u

Hoi Jolanda, Fijn dat je er ook bij bent. Aan je

Hoi Jolanda, Fijn dat je er ook bij bent. Aan je druppel bruidsboeket te zien heb je heel wat in je mars. Als je de les gaat volgen zal je zien dat je nog wel een hoop kan leren. Ik verwacht niet dat je ooit van verankeren van je langste bloemen hebt gehoord. Zeker bij zulke zware materialen belangrijk als je wil voorkomen dat ze er uitvallen. Veel plezier. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 06 januari 2014 | 10:11u

Hoi Nicolle, Mijn bruidsboeket. Een lastige vond

Hoi Nicolle, Mijn bruidsboeket. Een lastige vond ik. Groetjes Jolanthe


woensdag 20 november 2013 | 22:05u

Hoi Jolanthe, Als het makkelijk zou zijn zou iede

Hoi Jolanthe, Als het makkelijk zou zijn zou iedereen het al doen :-) Hij ziet er goed uit! Twee kleine dingetjes: 1. Je roos boven op rechts achter had iets meer in het midden mogen zitten. 2. Er zitten nu 2 Anthuriums achterin boven elkaar, die hadden iets meer mogen verspringen. De onderste had dus iets meer naar rechts horizontaal mogen komen. Moeilijk maar toch leuk hè? Het is al meteen een echt bruidsboeket. Volgende keer gaat het vast makkelijker. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 21 november 2013 | 13:56u

Hallo Nicolle, Mijn druppel bruidsboeket, erg le

Hallo Nicolle, Mijn druppel bruidsboeket, erg leuk om te maken! Groetjes Carla


Carla G
dinsdag 24 september 2013 | 15:11u

Hoi Carla, Mooi hoor, je kan zien dat je het leuk

Hoi Carla, Mooi hoor, je kan zien dat je het leuk vindt. Van boven af lijkt hij wel groot maar volgens mij is hij goed gelukt. Kon je je bruidsboeket ook net voor je bindpunt in balans houden? Dan is dat een bevestiging voor je zelf dat hij mooi verdeeld is. Geniet er lekker van. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
donderdag 10 oktober 2013 | 12:07u

Hierbij mijn druppel bruidsboeket

Hierbij mijn druppel bruidsboeket


vrijdag 29 maart 2013 | 13:11u

Hoi Ans, Super geoefend. Dat is vast niet meegeva

Hoi Ans, Super geoefend. Dat is vast niet meegevallen zoveel bloemen in die kleine houder. Je bruidsboeket ziet er goed uit. Probeer volgende keer nog iets meer groen in de lengte te gebruiken. Begin ook altijd per soort eerst in de lengte dan kan je nog de mooiste er voor uit kiezen. En vergeet niet dat Alstroemerias erg leuk zijn maar nog flink omhoog gaan groeien. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 15 april 2013 | 11:23u

Nog een foto. . . . .

Nog een foto.....


donderdag 24 januari 2013 | 21:47u

Eerst een compliment Nicolle. . . je lessen online z

Eerst een compliment Nicolle... je lessen online zijn net zo aangenaam om te volgen als in het lokaal. Na de lessen 1 t/m 8 gevolgd te hebben (opfriscursus) heb ik mij maar weer eens gewaagd aan het druppel bruidsboeket. Achteraf gezien had ik het mijzelf wel moeilijk gemaakt door rozen te gebruiken met een mooie dikke knop, maar ook met een knoeperd van een steel en de houder is al niet groot....... En ik heb hierbij Orchideeën gebruikt die allemaal op draad en watten staan. Al met al ben ik zelf best tevreden met dit resultaat, al kan het altijd beter en sta ik open voor verbeterpunten. Gr, Barbara


donderdag 24 januari 2013 | 21:45u

Hoi Barbara, Dank je wel voor je complimenten. Je

Hoi Barbara, Dank je wel voor je complimenten. Je bruidsboeket ziet er geweldig uit! Je hebt het goed opgelost; niet alleen is het moeilijk met zulke zware rozen, maar dan ook nog cymbidiums er in. Hij doet niet onder voor een ‘echte’. Waar je volgende keer nog een beetje op kan letten is de afstand iets meer gelijk tussen de rozen. Er zit nu meer afstand tussen roos 1 en 2 dan tussen roos 2 en 3. Mij helpt het altijd om de rozen en eventueel de cymbidiums eerst op tafel te leggen. Ga lekker zo door. Groetjes, Nicolle

Nicolle Boerma
maandag 28 januari 2013 | 11:12u